Aanvraag spoeddebat door de VVD over N639

Onze fractie heeft zojuist een spoeddebat aangevraagd aangaande de N639. Wij hopen op steun van de andere partijen. We zullen verschillende betrokken van de provincie uitnodigen waaronder Suzanne Otters , gedeputeerde Mobiliteit van de provincie.

Het is voor het eerst in de historie van Alphen-Chaam dat eer een spoeddebat is aangevraagd en niet zonder reden. Weten waarom? Lees hier de aanvraag.

Geachte fractievoorzitters,

Gezien alle ontwikkelingen rondom de N639 in de gemeente Alphen-Chaam, vraagt de fractie 'Guus Huijben en ondergetekende' van de VVD Alphen-Chaam per ommegaande een spoeddebat aan.

Na jaren van gesprekken over verbeteringen van de N639 tussen het college, de provincie, de raad en onze inwoners, hebben wij onvoldoende vertrouwen dat na het 'groot' onderhoud door de provincie de situatie daadwerkelijk verbeterd en problemen worden opgelost voor inwoners en ondernemers in Chaam.

Als er nu onvoldoende bijgestuurd en/of onderzocht wordt welke verbeteringen wel haalbaar en betaalbaar zijn, dan staat onze gemeente wat betreft de N639 de komende tien jaar voor een voldongen feit. We hebben dan een goed onderhouden weg, maar de problemen zijn nog steeds niet opgelost.

Inwoners en ondernemers zijn N639-moe. Het gevoel leeft dat er met suggesties bar weinig wordt gedaan. Dit zorgt voor meer vragen, meer ergernis en uiteindelijk haken inwoners en ondernemers af. Het vertrouwen in de politiek is al laag. Dit zal het vertrouwen niet verbeteren.

Wij realiseren ons dat er de afgelopen jaren al vele vragen zijn gesteld door de raad. Veel hiervan zijn nog niet of onvolledig beantwoord. Ook zijn er na vaststelling door de raad nog grote wijzigingen doorgevoerd. Op 17 december staat besluitvorming aangaande het onderhoud van de N639 op de agenda. Vanwege de vele vragen, het verwijzen van de provincie naar het college en visa versa en het risico dat we straks met een mooie weg zitten, maar onopgeloste problemen, roept VVD Alphen-Chaam het College van Burgemeester en Wethouders ter verantwoording.

Wij hopen dat wij op uw instemming kunnen rekenen. Voor eventuele vragen hieromtrent verzoek ik u om contact op te nemen met ondergetekende.

Vriendelijke groeten,

Namens VVD Alphen-Chaam